Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 25

Thread: surgery

  1. #1
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    5,389

    Default surgery

    Gotta have surgery, on Wed, the 27th, to repair an inguinal hernia on left side of abdomen. Should have had it done a long time ago. It been there since late 1991, but for myriad excuses and reasons I've put it off. They'll be doing laparoscopic surgery (small incisions) rather than open surgery. Soooo, gonna be limited as to what I can do for a few weeks. Gonna mess up deer season, but I'll be able to hunt small game in January and February. I could probably deer hunt in late Dec, but I'd rather not take a chance on straining it too much, before it heals completely inside, by dragging a deer out of the woods. In for surgery that morning, home by that afternoon.

  2. #2
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    NJ (anti gun I know, I live it)
    Posts
    1,205

    Default

    Good luck. Hope all goes well.
    "Improvise, adapt & overcome"
    Clint Eastwood - Heartbreak Ridge

  3. #3
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    N. Texas
    Posts
    8,079

    Default

    If you can get out my way Beo yer more than welcome to shoot some Axis. We'll hack it up and cooler it for you too. All ya gotta do is show up and pull the trigger.
    "The First Gay President", L'dMAO!! "Peace can ONLY be achieved through SUPERIOR FIREPOWER, STOMPING LIBS and CARPETBOMBING"!!

  4. #4
    Join Date
    May 2011
    Posts
    4,239

    Default

    Quote Originally Posted by beowulf View Post
    Gotta have surgery, on Wed, the 27th, to repair an inguinal hernia on left side of abdomen. Should have had it done a long time ago. It been there since late 1991, but for myriad excuses and reasons I've put it off. They'll be doing laparoscopic surgery (small incisions) rather than open surgery. Soooo, gonna be limited as to what I can do for a few weeks. Gonna mess up deer season, but I'll be able to hunt small game in January and February. I could probably deer hunt in late Dec, but I'd rather not take a chance on straining it too much, before it heals completely inside, by dragging a deer out of the woods. In for surgery that morning, home by that afternoon.
    Dang Beo , a few weeks shouldn't take you clear up to January. Anyway, I need to come down there and show you how I skin them out on the ground........ no dragging, just bone them out and carry out the meat. I'll carry the meat, you just carry the beer.

  5. #5
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Land of the Midnight Sun
    Posts
    10,158

    Default

    Gods speed Beo.
    Take care of your self
    Once during a hunting trip in Remote Alaska I ran out of Twinkie’s and was compelled to live off of of fish and moose meat

  6. #6
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    5,389

    Default

    Quote Originally Posted by texasskeeter View Post
    If you can get out my way Beo yer more than welcome to shoot some Axis. We'll hack it up and cooler it for you too. All ya gotta do is show up and pull the trigger.
    That would just be the cat's meow! Be more fun than harpooning some of those ANTIFA sh*theads.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    5,389

    Default

    Quote Originally Posted by bambam View Post
    Dang Beo , a few weeks shouldn't take you clear up to January. Anyway, I need to come down there and show you how I skin them out on the ground........ no dragging, just bone them out and carry out the meat. I'll carry the meat, you just carry the beer.
    Can't do that here until you get the kill registered. But if ya wanna, come on down. You can sleep in the spare bedroom with the dog. I could probably go hunting a bit sooner, but just want to make sure its healed enough I don't tear something loose. Deer season ends Jan 1 here.
    Last edited by beowulf; 09-25-2017 at 10:52 PM.

  8. #8
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    5,389

    Default

    Quote Originally Posted by Alaska View Post
    Gods speed Beo.
    Take care of your self
    Thanks, Bro. Shore gonna do my best. I'm a tough ole buzzard anyway. Can't keep me down for very long. My nickname ain't rawhide for nuthin'.

  9. #9
    Join Date
    May 2011
    Location
    Central Texas
    Posts
    3,352

    Default

    I have had 3 hernia surgeries. 2 the old way and one the new way (laproscopic). My recovery time was not that long at all. I was down for about a week with the last repair job and the 3 tiny incisions healed up really quick too. You will be surprised at how fast you get back on your feet. Just take it easy for a month and then you are good to go.
    Prepare for the worst, hope for the best

  10. #10
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    East Tennessee
    Posts
    3,102

    Default

    Good luck with this Beo. I'll be prayin for ya.
    Greater love hath no man than this, That a man lay down his life for a friend.
    John 15:13

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •